Throughout the world, the mass media are responsible for shaping the form and content of experiences. In this book, David L. Altheide examines how the mass media, including news and popular culture, have cast terrorism, propaganda and social control post 9/11. Altheide shows how fear works with terrorism to alter discourse, social meanings, and our sense of being in the world. Emphasis is placed on the different institutional interventions and how these particular stories become framed and inform the wider media narratives of terror. The author argues that post 9/11 we are witnessing the emergence of new communication formats that not only constitute counter-narratives, but also shape future communicative experience. The text is suitable for scholars and students interested in the ongoing relationship between the media and terror post 9/11.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781433103667
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-4331-0366-7
- Verlag: Peter Lang
- Erscheinungstermin: 11.08.2009
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2. Auflage 2009
- Serie: Global Crises and the Media
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 520 g
- Seiten: 214
- Format (B x H): 160 x 230 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- Allgemeine Didaktik
- Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Verlagswesen
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- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Verlagswesen