This book includes 23 papers dealing with the impact of modern information and communication technologies that support a wide variety of communities: local communities, virtual communities, and communities of practice, such as knowledge communities and scientific communities. The volume is the result of the second multidisciplinary "Communities and Technologies Conference", a major event in this emerging research field. The various chapters discuss how communities are affected by technologies, and how understanding of the way that communities function can be used in improving information systems design. This state of the art overview will be of interest to computer and information scientists, social scientists and practitioners alike.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9789048169047
- Medium: Buch
- ISBN: 978-90-481-6904-7
- Verlag: Springer Netherlands
- Erscheinungstermin: 29.01.2011
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage. Softcover version of original hardcover Auflage 2005
- Produktform: Kartoniert, Previously published in hardcover
- Gewicht: 766 g
- Seiten: 467
- Format (B x H x T): 160 x 240 x 27 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Mathematik | Informatik
- EDV | Informatik
- EDV & Informatik Allgemein
- Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Sozialwissenschaften
- Medien- und Kommunikationswissenschaften
- Medienwissenschaften
- Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften
- Medien- und Kommunikationswissenschaften
- Kommunikationswissenschaften
- Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Bereichsspezifisches Management
- E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Bereichsspezifisches Management
- E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Mathematik | Informatik
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- Sozialwissenschaften
- Medien- und Kommunikationswissenschaften
- Kommunikationswissenschaften
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