Sebastian Burchhardt develops a game theory model that analyzes the possible behavioral patterns of employees during M&A processes and the impact of such patterns on the success of the transaction itself. The result is the development of a principal-multi-agent model that allows for endogenous contest entry driven by identity. In addition, the model proposes guidance for practical M&A management.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783658101459
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-658-10145-9
- Verlag: Springer
- Erscheinungstermin: 09.06.2015
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2015
- Serie: Management, Organisation und ökonomische Analyse
- Produktform: Kartoniert, Book
- Gewicht: 2255 g
- Seiten: 149
- Format (B x H x T): 148 x 210 x 10 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Mergers & Acquisitions (M&A), Übernahmen & Buy-outs