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Burchhardt

Competition with Identity Driven Entry

A Principal Multi-Agent Model on the Success of Mergers and Acquisitions

Medium: Buch
ISBN: 978-3-658-10145-9
Verlag: Springer
Erscheinungstermin: 09.06.2015
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

Sebastian Burchhardt develops a game theory model that analyzes the possible behavioral patterns of employees during M&A processes and the impact of such patterns on the success of the transaction itself. The result is the development of a principal-multi-agent model that allows for endogenous contest entry driven by identity. In addition, the model proposes guidance for practical M&A management.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9783658101459
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-3-658-10145-9
  • Verlag: Springer
  • Erscheinungstermin: 09.06.2015
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 2015
  • Serie: Management, Organisation und ökonomische Analyse
  • Produktform: Kartoniert, Book
  • Gewicht: 2255 g
  • Seiten: 149
  • Format (B x H x T): 148 x 210 x 10 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

Identity and Competition in an Organizational Context.- The Social Identity Approach in Corporate Mergers and Acquisitions.- Identity-Driven Contest with Endogenous Entry.- Identity-Driven Group Contest with Endogenous Entry.- Implications of the Basic Model.- Implications of the Extended Model for M&A.