Many forces from demographics to politics to business trends shape the nonprofit sector and the practice of fund-raising, but little attention has been given to the premises underlying many of the decisions fund-raisers make in their daily professional lives. This book examines the impact of different factors on this growing and changing field. Addresses the most pressing issues facing fund-raising professionals today. Discusses donors, innovative fund-raising, marketing, financial management, ethics, international philanthropy, and the fund-raising profession.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780471174653
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-471-17465-3
- Verlag: Wiley
- Erscheinungstermin: 14.02.1997
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 1997
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 607 g
- Seiten: 266
- Format (B x H x T): 161 x 240 x 20 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Soziale Dienste, Soziale Organisationen
- Wirtschaftswissenschaften
- Finanzsektor & Finanzdienstleistungen
- Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines