This book constitutes the refereed proceedings of the 14th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2015, held in Trondheim, Norway, in September/October 2015.
The 26 full papers, 6 short papers, 16 posters, 6 demos and 6 workshops/tutorial descriptions presented were carefully reviewed and selected from 106 submissions. The multidisciplinary nature of Entertainment Computing is reflected by the papers. They focus on computer games; serious games for learning; interactive games; design and evaluation methods for Entertainment Computing; digital storytelling; games for health and well-being; digital art and installations; artificial intelligence and machine learning for entertainment; interactive television and entertainment.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783319245881
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-319-24588-1
- Verlag: Springer International Publishing
- Erscheinungstermin: 23.09.2015
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2015
- Serie: Information Systems and Applications, incl. Internet/Web, and HCI
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 8949 g
- Seiten: 583
- Format (B x H x T): 155 x 235 x 33 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- E-Learning, Bildungstechnologie
- Mathematik | Informatik
- EDV | Informatik
- Programmierung | Softwareentwicklung
- Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Mathematik | Informatik
- EDV | Informatik
- Programmierung | Softwareentwicklung
- Spiele-Programmierung, Rendering, Animation
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- E-Learning, Bildungstechnologie
- Mathematik | Informatik
- EDV | Informatik
- Professionelle Anwendung
- Interaktionsdesign für Computerspiele