In a time of uncertainty and change in the newspaper industry, this book provides a concise and thorough overview of the field, looking back at newspapers’ history, and forward to their future – and insisting there will be one. The authors, former journalists who now teach the subject, review the practices of the profession – from defining news to examining who owns newspapers, from newspaper readership to the new media environment. Written in an accessible style, this comprehensive text is well suited for a range of courses on newspapers.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780820481531
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-8204-8153-1
- Verlag: Peter Lang
- Erscheinungstermin: 01.03.2010
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2010
- Serie: Media Industries
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 343 g
- Seiten: 229
- Format (B x H x T): 150 x 225 x 14 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Verlagswesen
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Geschichtliche Themen
- Mentalitäts- und Sozialgeschichte