Three core ideas are at the heart of this book: relational expertise, the capacity to interpret problems with others; common knowledge, which consists of knowing what matters for professionals in other practices; and relational agency, which involves using that common knowledge to take action with others. These ideas are based in cultural-historical approaches to learning and change, and give coherence to the arguments presented. This is not a recipe book; the ideas are offered as resources for reflecting on and developing professional and research practices, and the conditions in which they occur.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781107110373
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-107-11037-3
- Verlag: Cambridge University Press
- Erscheinungstermin: 21.11.2016
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: Erscheinungsjahr 2016
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 697 g
- Seiten: 336
- Format (B x H x T): 157 x 235 x 24 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften
- Psychologie
- Allgemeine Psychologie
- Entwicklungspsychologie
- Pädagogische Psychologie