argues that coffee-table books appeared and became popular in the post-war era at the convergence of three important developments: advances in full colour printing technology, social change, and publishing entrepreneurism and innovation. Examining the coffee-table book through a book history lens acknowledges their significant contribution to post-war visual culture and illustrated publishing. Focussing on post-war America, Great Britain, and Australia during the “golden age” era of the 1950s, 1960s, and 1970s, this history of the coffee-table book takes an interdisciplinary approach to put the coffee-table book in context in regards to materiality, format, printing, status, and genre.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783031389047
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-031-38904-7
- Verlag: Springer Nature Switzerland
- Erscheinungstermin: 22.04.2025
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: Erscheinungsjahr 2025
- Serie: New Directions in Book History
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 351 g
- Seiten: 256
- Format (B x H x T): 148 x 210 x 15 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Interdisziplinäres
- Bibliothekswesen, Informationswissenschaften
- Buchgeschichte, Bibliotheksgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Verlagswesen
- Interdisziplinäres
- Bibliothekswesen, Informationswissenschaften
- Buchgeschichte, Bibliotheksgeschichte