Verkauf durch Sack Fachmedien

Evans

Locative Social Media

Place in the Digital Age

Medium: Buch
ISBN: 978-1-137-45610-6
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Erscheinungstermin: 19.05.2015
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

This book offers a critical analysis of the effect of usage of locative social media on the perceptions and phenomenal experience of lived in spaces and places. Drawing on users accounts of location-based social networking, a digital post-phenomenology of place is developed to explain how place is mediated in the digital age.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781137456106
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-137-45610-6
  • Verlag: Palgrave MacMillan UK
  • Erscheinungstermin: 19.05.2015
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 2015. Auflage 2015
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 3403 g
  • Seiten: 184
  • Format (B x H x T): 144 x 223 x 20 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

1. Introduction 2. A (Brief) History of Understanding Space and Place 3. The Phenomenology of Place 4. The Mobile Device as a Thing: The Gathering of Place Digitally 5. Sharing Location with Locative Social Media 6. The Social Capital of Locative Social Media 7. Conclusions