Industry 4.0 has altered as well as disrupted the business model of organizations around the world. The adoption however, has been slow in the various industries as a clear roadmap for the integration of the same lacks in project planning. This brief fills this gap as it examines the development of a Value Roadmap for different industries using Industry 4.0 as an enabler. Using the automotive, healthcare and telecommunication industries as case studies, the authors create the value roadmap using five factors: market drivers, product features, technology features, enablers and resources. This framework integrates both technology and market knowledge to support strategy development, innovation and operational processes in organizations.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783030300654
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-030-30065-4
- Verlag: Springer International Publishing
- Erscheinungstermin: 06.11.2019
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2019
- Serie: SpringerBriefs in Entrepreneurship and Innovation
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 219 g
- Seiten: 118
- Format (B x H x T): 155 x 235 x 8 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Telekommunikationswirtschaft, Post
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- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Telekommunikationswirtschaft, Post
- Wirtschaftswissenschaften
- Volkswirtschaftslehre
- Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Industrielle Organisation