'Public House & Beverage Management' provides students with a practical guide to the management aspects of the licensed trade industry. 'Public House & Beverage Management' introduces students to:* Key players* Variations in service offer* Types of management arrangement (managed, leased, tenanted, franchise, freehouse)* Customers and segments* Labour markets and employees* Key elements in the business units* Retailing skills.The combined experiences of the authors are reflected in the text, as between them they have a vast range of experience as: publican, hotelier, chef and sommelier. Enhanced by this is their teaching and research covering food service, cellar management, marketing and wines and spirit education.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780750646789
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-7506-4678-9
- Verlag: Taylor & Francis Ltd
- Erscheinungstermin: 14.08.2000
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2000
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 474 g
- Seiten: 236
- Format (B x H x T): 190 x 246 x 15 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Dienstleistungssektor & Branchen
- Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Sozialwissenschaften
- Sport | Tourismus | Freizeit
- Tourismus & Reise
- Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Sozialwissenschaften
- Sport | Tourismus | Freizeit
- Tourismus & Reise
- Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie