arose from the awareness of the slow progression of academic theory into market practice. The contributions in this volume reflect a diversity of disciplines and approaches to research, study and teaching business ethics, such as philosophy, accounting, theology, marketing, management and finance. The contributors represent a wide variety of professional and geographical backgrounds, creating a fruitful discussion of a large number of issues related to implementation and measurement of business ethics, and feedback from all parties involved.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780792347866
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-7923-4786-6
- Verlag: Springer Netherlands
- Erscheinungstermin: 30.09.1997
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: <em>Nachdrucked from JOURNAL OF BUSINESS ETHICS, 16:12-13</em> 1997
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 1250 g
- Seiten: 267
- Format (B x H x T): 215 x 285 x 20 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften
- Philosophie
- Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung
- Wirtschaftsethik, Unternehmensethik