This book applies Heidegger’s writings to experimental fictions and film genres in order to study a being-there that performs itself beyond liveness and a future that is already here. Theatrical mise-en-scène is analyzed as a way of modeling the Heideggerian ontological-existential, exchanging a deeper presencing for the fictional “now” of liveness. The book is organized around ostensible objects that are in fact things-as-such and performs its theme via time-traveling, interruptions, decompositions, incompleteness, failure, geometric patterning, and above all black pages first cited in Tristram Shandy. This is a nuanced, original work that combines unexpected sources with even more unexpected writing, imagery, and correspondences. It is part of Golub’s ongoing project of lyrically reimagining philosophy and the mise-en-scène of theatrical performance (a presence-room of consciousness) in light of one another.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783030318918
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-030-31891-8
- Verlag: Springer International Publishing
- Erscheinungstermin: 06.11.2020
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2019
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 351 g
- Seiten: 258
- Format (B x H x T): 148 x 210 x 15 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Geisteswissenschaften
- Philosophie
- Moderne Philosophische Disziplinen
- Existenzphilosophie, Lebensphilosophie
- Geisteswissenschaften
- Kunst
- Kunstformen, Kunsthandwerk
- Installations-, Aktions-, Computer- und Videokunst
- Geisteswissenschaften
- Philosophie
- Moderne Philosophische Disziplinen
- Existenzphilosophie, Lebensphilosophie
- Geisteswissenschaften
- Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste
- Theaterwissenschaft
- Geisteswissenschaften
- Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste
- Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Filmgattungen, Filmgenre
- Geisteswissenschaften
- Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste
- Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Filmgattungen, Filmgenre