Businesses want to be sustainable but how can they promote sufficiency? Sufficiency-oriented business models focus on creating sustainable value, promoting reduced resource consumption and adjusting production volumes to planetary boundaries. The contributors to this volume present real-life examples of sufficiency-oriented companies across diverse industries. These experts share their insights on sufficiency strategies in business, barriers and opportunities discovered, and the impact on customer behavioural change. They address the far-reaching changes in business, society, and policy required for this paradigm shift and suggest future research directions.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783837669107
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-8376-6910-7
- Verlag: transcript
- Erscheinungstermin: 13.05.2024
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2024
- Serie: Neue Ökonomie
- Produktform: Kartoniert, Kartoniert
- Gewicht: 540 g
- Seiten: 348
- Format (B x H): 148 x 225 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Bereichsspezifisches Management
- Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften
- Volkswirtschaftslehre
- Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Bereichsspezifisches Management
- Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften