This book provides a theory of the juridification of business ethics. Ethical codes pop up everywhere in the business world and increasingly resemble the code of law. A focus on compliance rather than reflection becomes the norm. Legal perspectives replace ethical perspectives, turning ethicists into lawyers without a law degree. This juridification of business ethics conceals a diminishing trust in ethics, as legal reasoning substitutes philosophical thinking. By appealing to the critical study of law, Bart Jansen advocates for a renewed focus on the ethical side of business. This book shows the importance of a good balance between law and ethics in business and is of great interest to both academics and professionals.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783031399107
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-031-39910-7
- Verlag: Springer Nature Switzerland
- Erscheinungstermin: 27.08.2024
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2023
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 265 g
- Seiten: 153
- Format (B x H x T): 155 x 235 x 10 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmensethik
- Geisteswissenschaften
- Philosophie
- Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung
- Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
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- Philosophie
- Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung
- Wirtschaftsethik, Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmensethik