Verkauf durch Sack Fachmedien

Kerkhoff

Kerkhoff, G: Bermuda Triangle of Business

Medium: Buch
ISBN: 978-3-527-50123-6
Verlag: Wiley VCH Verlag GmbH
Erscheinungstermin: 17.02.2005
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

Not only when times are hard is procurement an extremely important factor. Here, Kerkhoff illustrates in an easily comprehensible and entertaining manner how to open up and exploit the huge potential for savings. Nonetheless at no point does he plead for "price reductions at any cost".

For most entrepreneurs and top managers, procurement is not one of the management tasks with the highest priority. And this is a mistake, as this is where there is much potential for saving and optimization. The reason for this error is obvious: Very few managers have stopped off at procurement on their way to the top.
Using impressive examples, Gerd Kerkhoff makes readers aware of this topic needed for survival. He shows how companies can test the efficacy of their relationships to suppliers. The result is often astounding: Savings of over 10 percent may be made. Kerkhoff the pragmatic illustrates how this potential can be used at short notice and then sustained. For example, he explains how a profit-oriented buying department should be organized, structured, supervised and managed. To conclude, the author does away with the assumption that e-procurement is the all-round cure for increasing buying efficiency.

Nicht nur in Zeiten knapper Kassen ist der Einkauf extrem wichtig. Kerkhoff zeigt auf leicht verständliche und unterhaltsame Weise, wie sich hier gewaltige Einsparpotenziale eröffnen und realisieren lassen. Dabei plädiert er keineswegs für eine "Preisdrückerei um jeden Preis".

Für die meisten Unternehmer und Topmanager ist der Einkauf keine Managementaufgabe höchster Priorität, zu Unrecht, liegen hier doch hohe Optimierungs- und Einsparpotenziale. Der Grund für dieses Versäumnis liegt auf der Hand: Die wenigsten Führungskräfte haben auf ihrem Weg in das Top-Management die Station "Einkauf" durchlaufen.
Mit eindrücklichen Beispielen sensibilisiert Gerd Kerkhoff den Leser für das "überlebenswichtige" Thema Einkauf. Er zeigt auf, wie Unternehmen die Effizienz ihrer Beziehungen zu Lieferanten überprüfen können. Das Ergebnis ist oft verblüffend: Es treten Einsparpotenziale in zweistelliger Prozenthöhe zu Tage. Der Pragmatiker Kerkhoff zeigt, wie diese Potenziale kurzfristig erschlossen und nachhaltig genutzt werden können. So erläutert er unter anderem, wie eine ertragsorientierte Einkaufsabteilung organisiert, strukturiert, kontrolliert und geführt werden sollte. Abschließend räumt der Autor mit dem Vorurteil auf, E-Procurement sei das Allheilmittel zur Effizienzsteigerung des Einkaufs.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9783527501236
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-3-527-50123-6
  • Verlag: Wiley VCH Verlag GmbH
  • Erscheinungstermin: 17.02.2005
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2005
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 405 g
  • Seiten: 224
  • Format (B x H x T): 147 x 220 x 23 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

Preface and Acknowledgements.
Chapter 1: "When It Comes to Purchasing, We All Consider Ourselves World Champions".

Purchasing - the Sleeping Beauty? - A Spaniard Reawakens a Whole Industry.

Enormous Profit Potential Is Wasting Away in Purchasing Departments.

Depending on the Industry, the Focus Varies between Research & Development, Sales and Marketing.

Purchasing Must Become a CEO's Responsibility.

A Plea on Behalf of Our Purchasers.

Chapter 2: Procurement: Guaranteed Profits in Every Corporate Situation.

How Procurement Optimization Makes Financial Rehabilitation Easier.

How Procurement Optimization Increases Corporate Value.

How Procurement Optimization Contributes to Refinancing a Corporate Merger.

Chapter 3: From Traditional Purchasing to Modern Procurement Management.

The Added-Value Ratio Is on the Decline.

Total Cost of Ownership Turns into a Profit Booster.

Strategic Procurement Management Is Decisive for Sustained Growth.

Chapter 4: Five Typical Cases from Practice: The Mistakes Are Almost Always the Same.

First Case: Purchasing without Defined Tasks.

Second Case: Sole Concentration on Design and Development.

Third Case: Finding the Balance between Central and Local Purchasing.

Fourth Case: No Efficiency despite Suitable Purchasing Tools.

Fifth Case: The Purchaser as a Presumed All-Rounder.

Chapter 5: Put Your Purchasing to the Test: Identifying Dormant Profit Potential.

Data You Absolutely Need to Know.

Do You Still Purchase Conventionally, or Do You Already Have Modern Procurement Management?

How Efficiently Can Your Purchasing Function?

Are You Sufficiently Informed about Your Suppliers?

Do You Know How Efficient Your Suppliers Really Are?

Do You Really Specify Your Suppliers' Tasks?

How Sophisticated Is Your Procurement Logistics?

How Qualified Is Your Purchasing Manager?

A Self-Check for Your Head of Purchasing.

Chapter 6: Helping Purchasers Help Themselves: The Successful Tools of Modern Procurement Management.

A Matter of Character: New Challenges Facing the Traditional Purchaser.

Tool for Success: Organization.

Tool for Success: Potential Analysis.

Tool for Success: Negotiation Strategy.

Tool for Success: General Agreements.

Tool for Success: Internet-Based Procurement.

Tool for Success: Detailed Request for Proposal (RFP).

Tool for Success: Live Auction.

Chapter 7: Formulating Ambitious Monetary Targets: The Foundation for Success.

A Variety of Optimization Targets Are Achievable.

Setting Targets for Products with a High Proportion of Raw Materials.

Chapter 8: The Purchasing of Tomorrow: Most Relevant Profit Supplier for Enterprises.

The Professional Buyer Becomes a Supplier Relationship Manager (SRM).

The Purchaser of the Future Assumes the Tasks of a Cost Manager.

The Role of Procurement Optimization within the Scope of Basel II.

Glossary.

Appendix.

A Personal Offer to My Readers.

Index.Vorwort
Kapitel 1 "Wenn's um Einkaufen geht, halten wir uns alle für Weltmeister"
Ein Spanier rüttelt eine ganze Branche aus dem "Dornröschen-Schlaf"
In Einkaufsabteilungen verkümmern gewaltige Renditepotenziale
Der Fokus liegt je nach Branche auf Forschung und Entwicklung, Vertrieb und Marketing
Einkauf muss zur Chefsache werden
Ein Plädoyer für unsere Einkäufer
Kapitel 2 Einkauf: Ertragsgarant in allen Unternehmenssituationen
Wie Beschaffungsoptimierung Sanierungen erleichtert
Wie Beschaffungsoptimierung den Firmenwert steigert
Wie Beschaffungsoptimierung zur Refinanzierung einer "Firmenhochzeit" beiträgt
Kapitel 3 Vom klassischen Einkauf zum modernen Beschaffungsmanagement
Die Wertschöpfungstiefe sinkt kontinuierlich
Total Cost of Ownership wird zum Renditemotor
Strategisches Beschaffungsmanagement entscheidet über nachhaltiges Wachstum
Kapitel 4 Fünf typische Fälle aus der Praxis: Die Fehler sind fast immer die gleichen
Erster Fall: Der Einkauf ohne definierte Aufgaben
Zweiter Fall: Ausschließliche Konzentration auf Konstruktion und Entwicklung
Dritter Fall: Gratwanderung zwischen zentralem und dezentralem Einkauf
Vierter Fall: Keine Effizienz trotz geeigneter Einkaufstools
Fünfter Fall: Der Einkäufer als vermeintlicher Alleskönner
Kapitel 5 Ihr Einkauf auf dem Prüfstand: Ermitteln Sie die ungenutzten Ertragspotenziale
Diese Daten müssen Sie unbedingt kennen
Kaufen Sie noch traditionell ein oder betreiben Sie bereits modernes Beschaffungsmanagement?
Wie effizient kann Ihr Einkauf arbeiten?
Sind Sie ausreichend über Ihre Lieferanten informiert?
Wissen Sie, was Ihre Lieferanten wirklich leisten?
Nehmen Sie Ihre Lieferanten wirklich in die Pflicht?
Wie ausgereift ist Ihre Beschaffungslogistik?
Wie qualifiziert ist Ihr Einkaufsleiter?
Ein Selbstcheck für Ihren Einkaufsleiter
Kapitel 6 Hilfe zur Selbsthilfe: Die Erfolgswerkzeuge des modernen Beschaffungsmanagements
Typenfrage: Neue Herausforderungen für den traditionellen Einkäufer
Erfolgswerkzeug: Organisation
Erfolgswerkzeug: Potenzialanalyse
Erfolgswerkzeug: Verhandlungsstrategie
Was Rahmenverträge enthalten müssen
Erfolgswerkzeug: Internetbasierte Beschaffung
Erfolgswerkzeug: Detaillierte Ausschreibung
Erfolgswerkzeug: Life Auction
Kapitel 7 Ehrgeizige monetäre Ziele formulieren: Das Fundament für den Erfolg
Vielfältige Optimierungsziele sind realisierbar
Zielvorgaben bei Produkten mit hohem Rohstoffanteil
Kapitel 8 Der Einkauf von morgen: Wichtiger Renditelieferant für die Unternehmen
Der professionelle Einkäufer wird zum Supplier-Relationship-Manager
Der Einkäufer der Zukunft übernimmt die Aufgabe eines Kostenmanagers
Rolle der Beschaffungsoptimierung im Rahmen von Basel II
Glossar
Anhang
Ein ganz persönliches Angebot an meine Leser
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