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Kezsbom / Edward

The New Dynamic Project Management

Winning Through the Competitive Advantage

Medium: Buch
ISBN: 978-0-471-25494-2
Verlag: Wiley
Erscheinungstermin: 30.01.2001
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

Gain the competitive advantage with innovative management strategies for the new millennium!
Business survival in today's global competitive economy requires companies to adapt quickly to rapidly changing markets, tighter schedules, diverse teams, and frequent technological advances. Change today is so pervasive that it has, paradoxically, become a constant.
Based on their extensive and diverse project management experience within Fortune 500 companies and U.S. government agencies, the authors provide a practical and highly informative guide that can be applied easily to a variety of technical projects, regardless of industry! Revised and updated to reflect today's revolutionary changes and extraordinary business challenges, The New Dynamic Project Management: Winning Through the Competitive Advantage provides proven, practical management strategies to give your projects and your teams the competitive advantage.

Ein Bestseller in neuem Gewand - umfassend überarbeitet und aktualisiert! Die grundlegenden Konzepte des Projektmanagements haben sich im Laufe der letzten 10 Jahre kaum geändert, wohl aber die Randbedingungen der Weltwirtschaft. Dieser Band hilft Ihnen, im Zeitalter kurzer Entwicklungs- und Verkaufszyklen, ständig steigender Qualitätsanforderungen und heiß umkämpfter Märkte Schritt zu halten. Sie lernen auch, wie Sie am besten mit Kunden, Partnern, Zulieferern und - nicht zuletzt - nationalen und internationalen Behörden umgehen sollten.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9780471254942
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-0-471-25494-2
  • Verlag: Wiley
  • Erscheinungstermin: 30.01.2001
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 2. Auflage 2001
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 1059 g
  • Seiten: 596
  • Format (B x H x T): 161 x 240 x 36 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

Preface.

Project Management: Introduction and Overview.

Creating Organizations for Project Work.

Business and Project Planning in the Global Marketplace.

Planning and Development Methodologies.

Charting the Course Using the Tools of Planning.

Scheduling Project Activities.

Optimizing the Schedule.

Leadership in a Project Environment.

Planning for and Utilizing Conflict.

Tracking and Controlling the Project.

Organizational and Interpersonal Project Communication: Spanning Across Boundaries.

Quality in the Project Environment.

Building and Maintaining Project Team Performance.

Procurement and Contract Management.

Project Management in the Information Age.

Glossary.

Index.