Sex, Media and theology – a provocative mix. Reactions can vary from rejection to openness and curiosity. This volume follows the latter path: on the background of changes in contemporary sexual culture and theological developments in the reflection on sexuality, three media – internet, advertising and film – are analysed with respect of their representation of sexuality and their contribution to theological reflections on sex. This shows: sex in media is more than a provocation; it provides an inspiration for theological thinking about human beings, their relationships with others, and also with God.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783525604502
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-525-60450-2
- Verlag: Vandenhoeck & Ruprecht
- Erscheinungstermin: 02.04.2014
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2014
- Serie: Research in Contemporary Religion
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 510 g
- Seiten: 230
- Format (B x H x T): 160 x 237 x 20 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Geisteswissenschaften
- Christentum, Christliche Theologie
- Systematische Theologie
- Feministische Theologie, Gender Studies
- Geisteswissenschaften
- Christentum, Christliche Theologie
- Systematische Theologie
- Feministische Theologie, Gender Studies
- Geisteswissenschaften
- Religionswissenschaft
- Religionswissenschaft Allgemein
- Religionssoziologie und -psychologie, Spiritualität, Mystik
- Sozialwissenschaften
- Medien- und Kommunikationswissenschaften
- Medienwissenschaften
- Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung