The Social Media Strategy Framework presented in this book offers a unique and comprehensive end-to-end approach. It takes a company from the point of understanding the value of social media for business to the point of implementing a solution that meets ist business needs.
The Framework is distinguished by several elements:
- It focuses on building a sustainable use for social media along the business value chain.
- It aligns with company strategic objectives and business context.
- It identifies key elements to create a strong foundation for social media use in the company.
- It separates internal and external social media uses.
- It is NOT a technology implementation.
Additionally, the case studies presented in this book and on the corresponding website highlight successful social media implementation in business by companies in Europe.
Social Media gewinnen in Unternehmen unter Begriffen wie Business 2.0 mehr und mehr an
Bedeutung. Sie dienen als bilaterales Kommunikationsmittel z.B. bei der Suche nach Talenten und
im Kundenbeziehungsmanagement, werden aber auch unternehmensintern erfolgreich einsetzt, sei
es zur Kommunikation von internen Informationen, im Rahmen des Innovationsmanagements oder
zur Schulung und Weiterbildung von Mitarbeitern.
Im Rahmen dieses Buches werden Social Media aktuell und aus dem europäischen Blickwinkel
beleuchtet. Hierzu wird zunächst ein eigens entwickeltes Framework ausgerollt und dessen
praktische Implementierung anhand eines Step-by-Step-Guides in 10 Schritten verdeutlicht.
Erfahrungen verschiedener Unternehmen stellen den Praxisbezug her.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783728135575
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-7281-3557-5
- Verlag: Vdf Hochschulverlag AG
- Erscheinungstermin: 01.07.2013
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1., Auflage 2013
- Produktform: Kartoniert, KART
- Gewicht: 267 g
- Seiten: 108
- Format (B x H x T): 169 x 241 x 10 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt