This book connects a detailed analysis of Irn-Bru’s brand identity over time to theories of national identity, consumer studies, and banal nationalism. It situates the commercial history of Barr’s Irn-Bru in a transnational context and shows how Irn-Bru has become a symbol of Scotland through processes of rewriting, reframing and institutionalized forgetting, linking the consumption of what began as a trans-national generic product to a specific national community. As such, Leishman presents a longitudinal, cross-disciplinary approach to analysing branding and advertising as multi-modal forms of discourse, in order to underline the role of commercial, non-state actors and popular consumerism in the phenomenon of banal nationalism. It will be of interest to students and scholars researching nationalism, consumption, and Scottish studies.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783030533816
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-030-53381-6
- Verlag: Springer International Publishing
- Erscheinungstermin: 02.10.2020
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2020
- Serie: Consumption and Public Life
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 478 g
- Seiten: 264
- Format (B x H x T): 153 x 216 x 20 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Spezielle Soziologie
- Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
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