Verkauf durch Sack Fachmedien

Manning

Big Data in History

Medium: Buch
ISBN: 978-1-349-47853-8
Verlag: Palgrave Macmillan
Erscheinungstermin: 01.01.2013
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

Big Data in History introduces the project to create a world-historical archive, tracing the last four centuries of historical dynamics and change. Chapters address the archive's overall plan, how to interpret the past through a global archive, the missions of gathering records, linking local data into global patterns, and exploring the results.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781349478538
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-349-47853-8
  • Verlag: Palgrave Macmillan
  • Erscheinungstermin: 01.01.2013
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2013
  • Produktform: Kartoniert, Book
  • Seiten: 119
  • Format (B x H): 140 x 216 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

1. Challenges of Big Data in History 2. The Need to Know our Global Past 3. CHIA: Its Collaborative Mission, Structure, and Innovation 4. Mission 1: Assembling and Documenting the Data 5. Mission 2: Creating a Comprehensive Historical Archive 6. Mission 3: Analyzing and Visualizing Data Worldwide 7. Comparisons: Big Data across Time and Disciplines 8. Priorities for CHIA: Benefits of CHIA