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Maxl / Döring / Wallisch

Mobile Market Research

Medium: Buch
ISBN: 978-3-938258-70-5
Verlag: Herbert von Halem Verlag
Erscheinungstermin: 01.10.2009
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Das Mobiltelefon hat für einen Großteil der Menschen die Rolle eines ständigen Begleiters und persönlichen Gegenstandes eingenommen. Für die Marktforschung liegt es nahe, Handys und Mobilfunktechnologie in ihrer Gesamtheit für die eigenen Zwecke zu verwenden. Mobile Market Research ist dabei der Oberbegriff für Marktforschungsmethoden, die sich die Funktionen des Handys, über die konventionelle Sprachtelefonie hinaus, zu Nutze machen. Ein wesentlicher Vorteil der Verwendung von Mobiltelefonen in der Forschung ist die bessere Erreichbarkeit jener Personen, die telefonisch, postalisch oder face-to-face nur schwer erreichbar sind. Von zentraler Relevanz ist die Kontext-Sensitivität, d.h. der unmittelbare Kontakt zu Menschen in ihren Alltagssituationen.

Internationale Autoren u.a. aus den USA und Großbritannien präsentieren im jüngsten Band der
dgof-Schriftenreihe den aktuellen Stand der Forschung und praktischen Anwendungen des Mobiltelefons
als Erhebungsinstrument.

Mobile phones have grown to become a permanent companion and personal device for most people in the last few years. For the market research industry it is vital to take advantage of the opportunities that mobile phones and mobile communication technologies provide. Mobile market research is the generic term for research methods using the functions of mobile phones with and beyond voice telephony. One crucial benefit of the use of mobile phones in research is the better availability of people who are difficult to reach by fixed-line phones, face-to-face or by post. The most relevant advantage of mobile methods refers to the nature of context-sensitivity i.e. to get immediate feedback from people about their situations and activities as they occur. International authors, amongst others from the US and UK, present state-of-the-art viewpoints about mobile phones as research instruments.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9783938258705
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-3-938258-70-5
  • Verlag: Herbert von Halem Verlag
  • Erscheinungstermin: 01.10.2009
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2009
  • Serie: Neue Schriften zur Online-Forschung
  • Produktform: Kartoniert, PB
  • Gewicht: 498 g
  • Seiten: 352
  • Format (B x H): 142 x 213 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Herausgeber

Emanuel Maxl is Head of Market and Usability Research at evolaris next level. He is responsible for research in the area of interactive media and developing methods using new technologies to measure acceptance of new media. One of his research focuses is applying mobile phone technologies in exploring customers. Emanuel Maxl is also a lecturer at the Department of Information Science and Information Systems at the Karl-Franzens-University Graz and chairman of the Austrian Association of Market Research.

Nicola Döring is Full Professor of Media Design and Media Psychology in the Department of Media and Communication Studies at Ilmenau University of Technology. Her current research interests include social and psychological dimensions of online and mobile communication, learning and teaching with new media, gender and sexuality studies, research methods and evaluation.