This book provides aspiring screenwriters with a practical and informed way to learn how to think and write like a “creative”. It stands apart from, yet complements, other screenwriting “how to” books by connecting the transdisciplinary academic fields of screenwriting, film studies and cognitive psychology and neuroscience. Using a stepped approach, it shows the writer how to understand that how we think, shapes what we write, so that we may write better.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783031405228
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-031-40522-8
- Verlag: Springer International Publishing
- Erscheinungstermin: 14.12.2024
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: Erscheinungsjahr 2024
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 281 g
- Seiten: 195
- Format (B x H x T): 148 x 210 x 12 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaften Interdisziplinär
- Neurowissenschaften, Kognitionswissenschaft
- Geisteswissenschaften
- Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste
- Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Filmdrehbücher