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Millard

Screenwriting in a Digital Era

Medium: Buch
ISBN: 978-1-349-34465-9
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Erscheinungstermin: 12.03.2014
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

Screenwriting in a Digital Era examines the practices of writing for the screen from early Hollywood to the new realism. Looking back to prehistories of the form, Kathryn Millard links screenwriting to visual and oral storytelling around the globe, and explores new methods of collaboration and authorship in the digital environment.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9781349344659
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-1-349-34465-9
  • Verlag: Palgrave Macmillan UK
  • Erscheinungstermin: 12.03.2014
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2014
  • Serie: Palgrave Studies in Screenwriting
  • Produktform: Kartoniert
  • Gewicht: 3115 g
  • Seiten: 232
  • Format (B x H x T): 140 x 216 x 14 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

Introduction 1. The Picture Storytellers: from pad to iPad 2. Post Courier 12 3. The New 3 Rs of Digital Writing: Record, Reenact and Remix 4. 13 Lessons on Screenwriting from Errol Morris 5. Adaptation: Writing as Rewriting and The Lost Thing 6. Degrees of Improvisation 7. Improvising Reality 8. Composing the Digital Screenplay 9. Collaboration: Writing the Possible Conclusion: Sustainable Screenwriting Endnotes Select Bibliography