explores the intersection of evolutionary theories of the firm with an emergent body of research in the field of strategic management that has been broadly referred to as the `resource-based view of the firm'. The volume approaches strategic questions from several vantage points, thereby fostering a useful cross-fertilization of ideas. The views presented spring from a variety of sources, namely the principles of strategic management, organisation economics, and population ecology.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780792395621
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-7923-9562-1
- Verlag: Springer US
- Erscheinungstermin: 30.04.1995
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1995
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 1290 g
- Seiten: 273
- Format (B x H x T): 160 x 241 x 21 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Fertigungsindustrie
- Sonstige Fertigungsindustrien
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Management
- Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Fertigungsindustrie
- Sonstige Fertigungsindustrien
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Management
- Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien