In an era of undeniable human impact on the planet, can business drive sustainable development and enhance well-being for all? This book explores the evolving concept of well-being through a transdisciplinary lens, bridging sustainability, business, and collective flourishing. It examines the business sector's transformative role in promoting well-being through sustainable practices.
Featuring insights from diverse disciplines and cultures, the book provides case studies, strategies, and resources for entrepreneurs and managers to achieve well-being in work and life. With contributions from leading scientists, it maps the current landscape, identifies gaps, and sparks new research on linking individual, societal, and planetary well-being.
A must-read for those seeking to understand how business can foster a sustainable, well-being-driven future.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783031755651
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-031-75565-1
- Verlag: Springer Nature Switzerland
- Erscheinungstermin: 19.03.2025
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2025
- Serie: CSR, Sustainability, Ethics & Governance
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 709 g
- Seiten: 342
- Format (B x H x T): 160 x 241 x 26 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Unternehmensethik
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Bereichsspezifisches Management
- Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften