In recent years craft beer marketing has increasingly evoked the medieval past in order
to appeal to our collective sense of a lost community. This book discusses the
desire for the local, the non-corporate, and the pre-modern in the discourse of
craft brewing, forming a strong counter-cultural narrative. However, such
discourses also reinforce colonial histories of purity and conquest while
effacing indigenous voices. This book reveals that craft beer is therefore much
more than a delicious adult beverage; its marketing reveals a cultural desire
for a past that has disappeared in a world that privileges the present.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781641892179
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-64189-217-9
- Verlag: ARC HUMANITIES PR
- Erscheinungstermin: 30.08.2019
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: Erscheinungsjahr 2019
- Serie: Collection Development, Cultur
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 376 g
- Seiten: 164
- Format (B x H x T): 160 x 236 x 18 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Kulturwissenschaften: Ernährung & Gesellschaft
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Europäische Geschichte
- Sozialwissenschaften
- Ethnologie | Volkskunde
- Ethnologie
- Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Kulturwissenschaften: Ernährung & Gesellschaft
- Sozialwissenschaften
- Ethnologie | Volkskunde
- Ethnologie
- Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Fertigungsindustrie
- Lebensmittelindustrie, Nahrungsmittelindustrie
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Europäische Geschichte
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Fertigungsindustrie
- Lebensmittelindustrie, Nahrungsmittelindustrie