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Philo

Seeing and Believing

The Influence of Television

Medium: Buch
ISBN: 978-0-415-03621-4
Verlag: Routledge
Erscheinungstermin: 28.06.1990
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

Television has a powerful impact on our beliefs and is open to use as a political and propaganda tool. Greg Philo has taken a new approach to examining these issues by inviting groups of television viewers to write their own news programmes, based on news pictures from the 1984-5 British miners' strike.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9780415036214
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-0-415-03621-4
  • Verlag: Routledge
  • Erscheinungstermin: 28.06.1990
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 1990
  • Serie: Communication and Society
  • Produktform: Kartoniert
  • Gewicht: 325 g
  • Seiten: 252
  • Format (B x H x T): 140 x 216 x 14 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Themen


Autoren/Hrsg.

Autoren

Introduction; Chapter 1 Making the news; Chapter 2 Practical experience and knowledge; Chapter 3 Occupational groups; Chapter 4 Special interest groups; Chapter 5 Residential groups; Chapter 6 Conclusions: news content and audience belief; Chapter 7 Issues in news content, effects, and ‘bias’;