As corporations ramp up 'workforce globalization' and young professionals increasingly pursue opportunities to work abroad, social entrepreneurs use online digital platforms to create offline social events where foreigners can meet face-to-face. Through ethnographic study of such groups in Paris, Singapore, and Bangalore, Erika Polson illustrates how, as a new generation of expatriates uses location technologies to create mobile 'places,' a new global middle class is emerging.
While there are many differences in the specifics between the expat groups, they share certain characteristics that indicate a larger logic to the way that the increasing mobility of professional career paths is connected to new subjectivities and changing forms of community among a diverse and growing demographic.
This book opens up a new field of study, one which pays more attention to middle class mobility while questioning the privileging of mobility more generally.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781433130267
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-4331-3026-7
- Verlag: Peter Lang
- Erscheinungstermin: 05.06.2016
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2016
- Serie: Intersections in communications and culture
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 303 g
- Seiten: 196
- Format (B x H x T): 150 x 225 x 12 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Volkswirtschaftslehre
- Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftliche Globalisierung
- Wirtschaftswissenschaften
- Volkswirtschaftslehre
- Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftliche Globalisierung
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften
- Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Spezielle Soziologie
- Globalisierung, Transformationsprozesse