Spanning the divide between the theory and praxis of competency-based teaching in tertiary language education, this volume contains invaluable practical guidance for the post-secondary sector on how to approach, teach, and assess competencies in Bologna-adapted systems of study. It presents the latest results of prominent European research projects, programs of pedagogical innovation, and thematically linked academic networks. Responding to a profound need for a volume addressing the practical aspects of the newly designed language degrees now being rolled out across Europe, this essential contribution pools the insights of a prestigious set of scholars, practitioners, and policy makers from diverse parts of Europe and the US. It will inform crucial decisions about instituting and evaluating competencies in a new generation of language studies programmes.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9789400753853
- Medium: Buch
- ISBN: 978-94-007-5385-3
- Verlag: Springer Netherlands
- Erscheinungstermin: 27.11.2012
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2013
- Serie: Educational Linguistics
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 483 g
- Seiten: 194
- Format (B x H x T): 160 x 241 x 16 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Pädagogik
- Bildungssystem
- Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaften Interdisziplinär
- Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaften Interdisziplinär
- Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- Allgemeine Didaktik
- Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- Allgemeine Didaktik
- Hochschuldidaktik