A detailed empirical study of how small business owners finance their enterprises, this volume compares the experiences of women with those of men. The author redresses an over-reliance on subjective and anecdotal evidence of discrimination in this area with a controlled study of forty matched pairs of male/female owners and their strategies for raising finances. The research reveals the importance of adopting a theoretical framework in which the role of gender in the financing of small businesses is considered, and the practical implications for female entrepreneurs, banks and policy-makers.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780415169561
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-415-16956-1
- Verlag: Taylor & Francis Ltd
- Erscheinungstermin: 02.04.1998
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 1998
- Serie: Routledge Studies in Small Business
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 454 g
- Seiten: 248
- Format (B x H x T): 138 x 216 x 22 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Soziale Gruppen/Soziale Themen
- Gender Studies, Geschlechtersoziologie
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- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften
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- Bereichsspezifisches Management
- Kostenmanagement, Budgetierung
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