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Robinson

The CNN Effect

The Myth of News, Foreign Policy and Intervention

Medium: Buch
ISBN: 978-0-415-25905-7
Verlag: Routledge
Erscheinungstermin: 11.07.2002
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

The CNN Effect examines the relationship between the state and its media, and considers the role played by the news reporting in a series of 'humanitarian' interventions in Iraq, Somalia, Bosnia, Kosovo and Rwanda. Piers Robinson challenges traditional views of media subservience and argues that sympathetic news coverage at key moments in foreign crises can influence the response of Western governments.


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9780415259057
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-0-415-25905-7
  • Verlag: Routledge
  • Erscheinungstermin: 11.07.2002
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 2002
  • Produktform: Kartoniert
  • Gewicht: 301 g
  • Seiten: 192
  • Format (B x H x T): 156 x 234 x 11 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt

Themen


Autoren/Hrsg.

Autoren

Introduction 1. The CNN Effect Considered 2. Developing a Theory of Media Influence 3. The CNN Effect Myth 4. The CNN Effect in Action 5. The Limits of the CNN Effect 6.The CNN Effect Reconsidered