Since the eve of the war in Afghanistan, Al-Jazeera has become a global household name and a news source that cannot be ignored. Globalization theorists argue that Al-Jazeera promotes a cross-cultural debate, enforcing a counter-hegemonic perspective on the West not evident in former crises. Through a comprehensive empirical analysis covering the re-broadcasting of Al-Jazeera’s images on major U.S. television networks since 9/11, this book draws an alternative picture, revealing that the advent of Al-Jazeera has actually eroded the counter-hegemonic debate in U.S. war reporting. It shows how the U.S. government persuaded television networks to systematically reformat legitimate war images from Al-Jazeera, labeling it a deviant network, in order to eliminate criticism of the war. Moreover, an examination of the U.S. reception by bloggers and network carriers of Al-Jazeera’s English-language website and channel reveals the U.S. administration’s continued resolve and ability to limit public discourse.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781433108648
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-4331-0864-8
- Verlag: Peter Lang
- Erscheinungstermin: 05.05.2010
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2010
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 257 g
- Seiten: 161
- Format (B x H x T): 150 x 225 x 10 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- Allgemeine Didaktik
- Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Verlagswesen
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- Allgemeine Didaktik
- Geistes- und Sozialwissenschaften (Unterricht & Didaktik)
- Sozialwissenschaften
- Politikwissenschaft
- Politikwissenschaft Allgemein
- Politische Theorie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften
- Politikwissenschaft
- Politikwissenschaft Allgemein
- Politische Theorie, Politische Philosophie
- Wirtschaftswissenschaften
- Wirtschaftssektoren & Branchen
- Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Verlagswesen
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaften Interdisziplinär
- Regionalwissenschaften, Regionalstudien