Verkauf durch Sack Fachmedien

Sapienza

Creating Technology Strategies

How to Build Competitive Biomedical R&d

Medium: Buch
ISBN: 978-0-471-15370-2
Verlag: Wiley
Erscheinungstermin: 24.09.1997
Lieferfrist: bis zu 10 Tage

This book provides concepts and pragmatic illustrations from the industry to help the reader understand complex and difficult issues that are crucial in biomedical research and development. It is intended to bridge the gap between R&D scientists and corporate executives in the biomedical industry and to ensure a strong link between corporate and R&D strategies.

Dieser Band schlägt eine Brücke zwischen Forschern und der Unternehmensführung biomedizinischer Organisationen. Er hilft Managern und potentiellen Investoren, die Wettbewerbsposition biomedizinischer Forschung und Entwicklung zu bestimmen und zu beeinflussen und mögliche Zusammenschlüsse und Akquisitionen auf ihren Nutzen hin zu überprüfen. Komplexe Zusammenhänge werden anhand von praktischen Beispielen anschaulich erklärt. (11/97)


Produkteigenschaften


  • Artikelnummer: 9780471153702
  • Medium: Buch
  • ISBN: 978-0-471-15370-2
  • Verlag: Wiley
  • Erscheinungstermin: 24.09.1997
  • Sprache(n): Englisch
  • Auflage: 1. Auflage 1997
  • Produktform: Gebunden
  • Gewicht: 579 g
  • Seiten: 264
  • Format (B x H x T): 157 x 235 x 20 mm
  • Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Autoren/Hrsg.

Autoren

About This Book.

About Strategy.

About Environment.

About Technology.

Determining Competitive Position.

Consistency and Competitiveness.

Changing Competitive Position.

Assessing the Fit of External Knowledge Sources.

Competitive Technology Strategy: Some Implications for Teams.

Index.