Reveals how the African intelligentsia shaped their own lives under colonial rule.
This work shows how mission-educated Africans negotiated new identities for themselves and their communities within the confines of segregation. It examines strikes by students and parents, struggles over curricula, and efforts ofAfrican teachers to improve their professional status.
North America: Heinemann
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780852559529
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-85255-952-9
- Verlag: JAMES CURREY
- Erscheinungstermin: 31.12.2002
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: Erscheinungsjahr 2002
- Serie: Social History of Africa
- Produktform: Kartoniert, Print PDF
- Gewicht: 340 g
- Seiten: 256
- Format (B x H x T): 152 x 231 x 15 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Geschichtliche Themen
- Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Geschichtliche Themen
- Postkoloniale Geschichte, Nationale Befreiung und Unabhängigkeit
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Geschichtliche Themen
- Postkoloniale Geschichte, Nationale Befreiung und Unabhängigkeit
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Geschichte einzelner Länder
- Afrikanische Geschichte