Learning is the foundation of the human experience. It begins at birth and never stops, a continuous and malleable link across life stages of human development. Disparities in learning access and outcomes around the world have deep consequences for income, social mobility, health, and well-being. For international development practitioners faced with today's unprecedented environmental and geopolitical pressures, learning should be viewed as a touchstone and target for those seeking to truly effect global change. This book traces the path of international development work—from its pre-colonial origins to the emergence of economics as the dominant discipline in the field—and lays out a new agenda for policymakers, researchers, and practitioners, from early education through adulthood. Learning as Development is an attempt to rethink international education in a changing world.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781848726079
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-84872-607-9
- Verlag: Routledge
- Erscheinungstermin: 13.10.2017
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2017
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 496 g
- Seiten: 340
- Format (B x H x T): 152 x 229 x 18 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Volkswirtschaftslehre
- Internationale Wirtschaft
- Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Pädagogik
- Bildungssystem
- Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Wirtschaftswissenschaften
- Volkswirtschaftslehre
- Internationale Wirtschaft
- Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Pädagogik
- Bildungssystem
- Vergleichende und Empirische Bildungsforschung