This book investigates the anti-Semitic foundations of Nazi curricula for elementary schools, with a focus on the subjects of biology, history, and literature. Gregory Paul Wegner argues that any study of Nazi society and its values must probe the education provided by the regime. Schools, according to Wegner, play a major role in advancing ideological justifications for mass murder, and in legitimizing a culture of ethnic and racial hatred. Using a variety of primary sources, Wegner provides a vivid account of the development of Nazi education.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9780815339434
- Medium: Buch
- ISBN: 978-0-8153-3943-4
- Verlag: Taylor & Francis Ltd (Sales)
- Erscheinungstermin: 04.10.2002
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2002
- Serie: Studies in the History of Education
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 404 g
- Seiten: 304
- Format (B x H x T): 154 x 233 x 16 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Geschichte einzelner Länder
- Europäische Länder
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Spezielle Soziologie
- Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Soziale Gruppen/Soziale Themen
- Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Europäische Geschichte
- Geisteswissenschaften
- Geschichtswissenschaft
- Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume
- Geschichte einzelner Länder
- Europäische Länder
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Spezielle Soziologie
- Soziologie von Migranten und Minderheiten