Arguing to Learn: Confronting Cognitions in Computer-Supported Collaborative Learning Environments focuses on how new pedagogical scenarios, task environments and communication tools within Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) environments can favour collaborative and productive confrontations of ideas, evidence, arguments and explanations, or .
This book is the first that has assembled the work of internationally renowned scholars on argumentation-related CSCL research. All chapters present in-depth analyses of the processes by which the interactive confrontation of cognitions can lead to collaborative learning, on the basis of a wide variety of theoretical models, empirical data and Internet-based tools.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9781402013829
- Medium: Buch
- ISBN: 978-1-4020-1382-9
- Verlag: Springer Netherlands
- Erscheinungstermin: 30.06.2003
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 2003
- Serie: Computer-Supported Collaborative Learning Series
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 1270 g
- Seiten: 269
- Format (B x H x T): 160 x 241 x 20 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Mathematik | Informatik
- EDV | Informatik
- Informatik
- Mensch-Maschine-Interaktion
- Informationsvisualisierung
- Mathematik | Informatik
- EDV | Informatik
- Informatik
- Mensch-Maschine-Interaktion
- Informationsvisualisierung
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Soziologie Allgemein
- Empirische Sozialforschung, Statistik
- Sozialwissenschaften
- Pädagogik
- Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik
- E-Learning, Bildungstechnologie