This book showcases a selection of arts-based research methods used in the empirical study of business, organisation and the humanities. Each chapter presents a discursive analysis and a detailed how-to guide for a range of methods including poetry, drawing, photography and social media, film, food, knitting, letter writing and dance. Consideration is given to a variety of steps in the research process, from research design and data collection to analysis and publication. Using Arts-based Research Methods is a unique resource for experienced researchers and students looking to broaden their palette of qualitative research methods.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9783030330682
- Medium: Buch
- ISBN: 978-3-030-33068-2
- Verlag: Springer International Publishing
- Erscheinungstermin: 23.01.2020
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2020
- Serie: Palgrave Studies in Business, Arts and Humanities
- Produktform: Gebunden
- Gewicht: 508 g
- Seiten: 277
- Format (B x H x T): 153 x 216 x 21 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Soziologie Allgemein
- Empirische Sozialforschung, Statistik
- Interdisziplinäres
- Wissenschaften
- Wissenschaften: Forschung und Information
- Forschungsmethodik, Wissenschaftliche Ausstattung
- Sozialwissenschaften
- Soziologie | Soziale Arbeit
- Soziologie Allgemein
- Empirische Sozialforschung, Statistik