There is more to setting up a successful business than just a good idea. Creating a Business examines concisely all the relevant aspects: the excitement and satisfaction that business entails, the challenges that face the entrepreneur, the risks that lie in wait.
The textbook is organized around a practical example: a company setting out to launch a new line of clothing. Aspects of setting up a business, including management, marketing, legislation, and financial management are examined.
Including pedagogical features, such as end-of-chapter questions and illustrations, Creating a Business will interest students of small business and entrepreneurship.
Produkteigenschaften
- Artikelnummer: 9789001765002
- Medium: Buch
- ISBN: 978-90-01-76500-2
- Verlag: Wolters-Noordhoff B.V.
- Erscheinungstermin: 01.05.2009
- Sprache(n): Englisch
- Auflage: 1. Auflage 2009
- Serie: Routledge-Noordhoff International Editions
- Produktform: Kartoniert
- Gewicht: 270 g
- Seiten: 156
- Format (B x H x T): 174 x 245 x 14 mm
- Ausgabetyp: Kein, Unbekannt
Themen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Kleine und Mittlere Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften
- Betriebswirtschaft
- Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility
- Selbstständige & Freiberufler